تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/06/15 - 08:46
کد خبر: 406842

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از اقدام جالب ۲ تشکل دانشجویی؛

درخواست تمدید مهلت دفاع پایان‌نامه دانشجویان ارشد/ کمک مالی به دانشجویان شبانه جهت پرداخت شهریه

درخواست تمدید مهلت دفاع پایان‌نامه دانشجویان ارشد/ کمک مالی به دانشجویان شبانه جهت پرداخت شهریه

با شیوع کرونا در جهان، نه‌تنها کسب‌وکارها، بلکه آموزش چه در سطح مدارس و چه در سطوح عالی نیز ضربه جدی دید و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و در کنار آن مدارس طولانی‌ترین تعطیلات خود را تجربه کرده‌اند. اما با وجود این شرایط تشکل های دانشجویی از مطالبات و اقدامات، هر چند به صورت غیر حضوری خود دست نکشیده اند و در حال این هستند که با مطالبات خود از دانشگاه ها شراط این دوران را برای دانشجویان راحت تر کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شاید اگر تا همین چند سال پیش می‌گفتند روزی می‌رسد که دانشجویی  در دانشگاهی قبول می‌شود اما هرگز رنگ دانشگاهش را نمی‌بیند حرف‌هایش را باور نمی‌کردیم یا باور نمی‌کردیم کسی همانجا پای سیستم کامپیوترش بتواند مدرک شیمی یا تربیت بدنی بگیرد اما همه اینها اتفاق افتاد و ملالش غیر قابل تحمل است.

با شیوع کرونا در جهان، نه‌تنها کسب‌وکارها، بلکه آموزش چه در سطح مدارس و چه در سطوح عالی نیز ضربه جدی دید و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و در کنار آن مدارس طولانی‌ترین تعطیلات خود را تجربه کرده‌اند.

مشکلات مالی، ازجمله نگرانی از محل اقامت و عدم موفقیت شغلی تاثیر عمیقی بر سلامت روان دانشجویان خواهد گذاشت.

بر اساس نتایج تحقیق انجام شده اتحادیه ملی دانشجویان اسکاتلند (NUS) مشخص شد از هر ۱۰ دانشجو هفت نفر نگران تاثیر بحران کووید-۱۹ بر مدرک نهایی خود و از هر ۴ دانشجو ۳ نفر نگران پرداخت شهریه خود هستند.

همچنین از هر پنج نفر یک نفر نگران تاریخ عقد قرارداد محل اسکان خود و از هر سه نفر دو نفر نگران عدم توانایی پرداخت اجاره‌بها هستند.

اما با وجود این شرایط تشکل های دانشجویی از مطالبات و اقدامات، هر چند به صورت غیر حضوری خود دست نکشیده اند و در حال این هستند که با مطالبات خود از دانشگاه ها شراط این دوران را برای دانشجویان راحت تر کنند.

در ادامه مطالبات دو تشکل دانشجویی را که در این راستا صورت گرفته است، بررسی مینماییم.

یکی از تاثیرات منفی  مهمی که کرونا بر دانشجو ها و خانواده ها داشته، مشکلات مالی است که پرداخت شهریه های دانشجویی با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب کشور برای دانشجویان و خانواده ها سخت شده است از این رو انجمن اسلامی‌ دانشجویان دانشگاه سمنان طی نامه ای به ریاست این دانشگاه ، درخواستی مبنی بر مساعدت مالی به دانشجویان شبانه با توجه به مشکلات معیشتی داشته است.

در قسمتی از این نامه آمده است:

«با عنایت به مشکلات مالی که در ایام کرونا برای بسیاری از خانواده های کشور ایجاد شده است، خواهشمندیم اقدامات لازم برای کمک به پرداخت شهریه دانشجویان شبانه صورت پذیرد. به عنوان مثال دانشجویان شبانه بتوانند در ترم پیش رو شهریه خود را به صورت قسط بندی پرداخت کنند و یا مهلت بیشتری برای پرداخت به آنها داده شود.»

متن کامل این نامه را در ذیل مشاهده کنید؛

درخواست تمدید مهلت دفاع پایان‌نامه دانشجویان ارشد/ کمک مالی به دانشجویان شبانه جهت پرداخت شهریه

یکی دیگر از مشکلاتی که کرونا برای دانشجویان مقطع ارشد ایجاد کرده است بحث دفاع از پایان نامه هاست که برای بسیاری از دانشجویان این امکان فراهم نشده که در زمان مناسب اقدام به دفاع از  پایان نامه خودشان کنند.

از این رو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی طی نامه ای به ریاست  این دانشگاه، خواستار موافقت وی  با موضوع تمدید مهلت دفاع پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی شده است.

در ادامه قسمتی از این نامه آمده است:

«احتراما به استحضار می رساند با توجه به این که وزارت علوم تحقیقات و فناوری تمدید آخرین مهلت دفاع پایان نامه را در ترم جاری، کاملا به اختیار خود دانشگاه ها واگذار نموده است، خواهشمندیم در جهت تسهیل مشکلات فارغ التحصیلی تعداد قابل توجی از دانشجویان ارشد دانشگاه با تمدید دو ماهه این فرصت تا انتهای آبان ماه موافقت فرمایید.»

متن کامل این نامه را در ذیل مشاهده کنید؛

درخواست تمدید مهلت دفاع پایان‌نامه دانشجویان ارشد/ کمک مالی به دانشجویان شبانه جهت پرداخت شهریه

امید است دانشگاه های کشور با همراهی دانشجویان در این ایام سخت و دشوار بتوانند ذره ای از حجم مشکلات جوانان را حل کنند تا با عبور از شرایط فعلی و بازگشت به شرایط عادی، بتوانیم بار دیگر شاهد پویایی و نشاط در سطح دانشگاه های کشور باشیم.

گزارش از محمد رمضانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top